Zrobienie bogatego w składniki odżywcze a także niskotłuszczowego posiłku nie powinno na całe szczęście trwać w nieskończoność.

Od lat słyszymy o tym, że to właśnie pierwszy posiłek powinien być bardzo istotnym daniem w trakcie dnia. Czasami jednakże całkowicie o nim zapominamy. Zdecydowanie wolimy spać sobie jeszcze trochę, a po podniesieniu się z łóżka od razu biegniemy pod prysznic, wkładamy na siebie pierwsze lepsze ciuchy oraz lecimy do pracy.

Zrobienie odżywczego a także zdrowego śniadania nie powinno na szczęście trwać w nieskończoność. Jeśli przeznaczymy na nie parę minut, zdołamy sobie zjeść z rana coś smacznego i pożywnego. Wspaniałą bazą dla naszego śniadania może na przykład być jaglana kasza. Ugotujmy ją jeden dzień wcześniej, ażeby przyoszczędzić sobie roboty. Dodajmy do niej kilka łyżek pysznego jogurtu i tak przygotowaną posypmy mocno skrojonymi świeżymi owocami.

Tak samo będziemy mogli zrobić z normalnymi płatkami jaglanymi. Śniadanie bogate w węglowodany śpiesznie pobudzi poziom cukru w naszej krwi i pozwoli na pojechanie do naszej pracy z sporym pokładem energii. Jeżeli natomiast dużo lepiej czujemy się po posiłkach które składają się głównie z białka, taka kasza jaglana jedzona z samego rana może się u nas nie sprawdzić. Zamieńmy ją klasyczną jajecznicą, przysmażając ją na kilku plasterkach boczku oraz dodając do niej soczyste pomidory. Białka i tłuszcze krok po kroku uwalniają swoją energię, poprzez co nasycają nas na niezwykle długi okres czasu. Wypracujmy w sobie rutynę systematycznego jedzenia śniadań.

Jeżeli rzeczywiście nie mamy czasu na ich przygotowywanie, przygotowujmy je dzień naprzód. Na chłodno znacząca większość dań również smakuje wyśmienicie.

Więcej: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/